Sådan logger du ind på Min virksomhed
Du skal vælge den login-metode, som passer til din virksomhedstype.
Som enkeltmandsvirksomhed kan du ofte nøjes med dit private MitID. Ellers skal du bruge MitID erhverv, og her skal du have den rettighed til Tryg, som hedder forsikringsansvarlig. Det kan du få hjælp til her.
Er det første gang, du skal logge ind som erhvervskunde?
- Ejer du en enkeltmandsvirksomhed, kan du ofte nøjes med at bruge dit personlige MitID på vegne af dit cvr.
- Men i mange tilfælde skal du have oprettet et MitID Erhverv for at logge ind hos Tryg som erhvervsbruger - også selvom du er virksomhedsejer og mange andre steder kan logge ind med dit private MitID.
Det skyldes, at vi som forsikringsselskab ikke kan slå en virksomhed op på et privat MitID, som man kan i det offentlige.
1. Tjek om du kan bruge personligt erhvervslogin (fuld tegningsret)
Er du indehaver af din virksomhed og vil logge ind med dit eget, private MitID, skal du have fuld tegningsret.
- Du kan se, hvem der har tegningsret i virksomheden, ved slå dit cvr op på virk.dk.
- Under "tegningsregel, personkreds og revisor" kan du læse, hvem der tegner.
2. Sådan bruger du MitID erhverv
Din virksomheds medarbejdere og evt. samarbejdspartnere (fx en ekstern revisor) skal være oprettet på jeres MitID erhverv, for at kunne handle digitalt på vegne af cvr-nummeret. Der er to måder at logge ind med MitID erhverv:
- Enten med privat MitID (kræver at både medarbejder og virksomhed siger ja til det)
- eller med et rent MitID Erhverv.
Læs mere om MitID Erhverv hos Digitaliseringsstyrelsen
Du skal have rettighed som forsikringsansvarlig
Inden du kan bruge dit MitID erhverv hos os, skal du samtidig have rettighed til Tryg som forsikringsansvarlig.
3. Sådan bliver du forsikringsansvarlig
Du tildeler rettigheder til Tryg gennem rettighedstyringen Nets eID Broker.
- Udpeg en rettighedsadministrator
Din virksomhed skal udpege en rettighedsadministrator, som kan tildele og styre jeres medarbejderes rettigheder til at kunne tilgå ’’Min virksomhed’’ hos Tryg.
- Tildel rollen Forsikringsansvarlig
Din rettighedsadministrator skal tildele rettigheden ’’Forsikringsansvarlig’’ til de medarbejdere, der skal administrere virksomhedens forsikringer. Hvis det er dig selv, der er administrator, skal du også huske at tildele rettigheden til sig selv.
Oplever du en teknisk fejl?
Oplever du tekniske problemer, kan du ringe til ServiceDesk på 70 21 02 91.
Tekniske fejl kan være:
- MitID-valgmuligheden mangler på loginsiden.
- Min virksomhed er langsom - står bare og loader.
- Fejlbeskeder eller blank skærm ved login.
- Fejl ved åbning af dokumenter eller visning af policer.
Kendte problemer, du selv kan løse
Jeg lander hele tiden på mine private forsikringer (Min side)
1. Har du fuld tegningsret?
- Tjek først, at du har den fulde tegningsret til den virksomhed, du vil logge ind på vegne af.
- Hvis du logger ind med personligt erhvervslogin (MitID fuld tegningsret) og alligevel lander på privatsiden, kan det skyldes, at du ikke har fuld tegningsret til virksomheden.
- I det tilfælde, skal du i stedet bruge knap nr. 2: MitID erhverv.
Det virker normalt hos Skat
Som privat forsikringsselskab har vi ikke den samme mulighed for at slå en virksomhed op på et privat MitID, som det offentlige har. Derfor kan du godt opleve, at du kan bruge dit personlige login til fx. Skat, men ikke hos Tryg eller andre private firmaer som fx. dit pensionsselskab.
Hvis MitID erhverv heller ikke virker for dig
- Hvis du stadig ikke får din virksomhed frem på listen med MitID erhverv, kan du melde fejlen ind til vores it-support hos Service Desk på 70 21 02 91
- Du kan også få hjælp og teknisk support til MitID erhverv hos Digitaliseringsstyrelsen.(Tlf-nummer finder du nederst på siden)
Jeg får ''Fejl i brugerprofil / brugerprofil er ikke oprettet''
Har du fuld tegningsret?
Fejlen skyldes, at du logger ind med privat MitID, uden at vi kan se din tilkobling til et cvr-nummer. Vi får kun din private identitet med fra MitID.
- Det kan skyldes, at du ikke har fuld tegningsret til virksomheden.
- Prøv i stedet bruge knap nr. 2: MitID erhverv.
Det virker normalt hos Skat
Som privat forsikringsselskab kan vi ikke altid slå det samme op på din identitet, som det offentlige kan. Derfor kan du godt opleve, at du kan bruge dit personlige login til fx. Skat, men ikke hos Tryg eller andre private firmaer som fx. dit pensionsselskab.
Hvis MitID erhverv heller ikke virker for dig
- Hvis du stadig ikke får din virksomhed frem på listen med MitID erhverv, kan du melde fejlen ind til vores it-support hos Service Desk på 70 21 02 91
- Du kan også få hjælp og teknisk support til MitID erhverv hos Digitaliseringsstyrelsen.(Tlf-nummer finder du nederst på siden)
Mit private login virker ikke til erhverv hos jer?
Er du virksomhedsejer, kan du ofte nøjes med at bruge dit private MitID på vegne af dit cvr, fordi du har fuld tegningsret.
Men i mange tilfælde skal du have oprettet et MitID Erhverv for at logge ind hos Tryg som erhvervsbruger - også selvom du er virksomhedsejer og mange andre steder kan logge ind med dit private MitID. Det skyldes, at vi som privat forsikringsselskab ikke har den samme mulighed for at slå en virksomhed op på et privat MitID, som det offentlige har.
Der er overordnet to måder, du kan logge ind med privat MitID på hos Tryg:
1. På vegne af virksomheden med fuld tegningsret
Du kan kun bruge den øverste MitID knap (nr. 1), hvis du har fuld tegningsret i din virksomhed. Hvis din virksomhed ikke kommer frem på listen, når du logger ind her, kan du prøve loginmulighed nr. 2 (MitID erhverv)
2. På vegne af virksomheden med MitID erhverv
Hvis du har aftalt med din arbejdsplads, at du kan bruge din private MitID app på vegne af virksomhedens MitID erhverv, skal du bruge loginmulighed nummer 2.
Husk, at du skal have en rettighed som forsikringsansvarlig for at bruge MitID erhverv hos Tryg.
Jeg har problemer med MitID erhverv
Du skal først have en rettighed til Tryg
Før du kan logge ind med MitID erhverv hos os, skal din MitID administrator tildele dig rettigheden ''forsikringsansvarlig''.
Vejledning: Sådan bliver du forsikringsansvarlig
Oplever du fejl?
Hvis du har fuldt vejledningen til rettigheden forsikringsansvarlig, og dit MitID erhverv stadig ikke virker kan du kontakte vores it-support linje hos Service Desk på 70 21 02 91.
Tekniske fejl kan være:
- Muligheden for MitID mangler på loginsiden
- Siden er langsom - står bare og loader
- Fejlbeskeder eller blank skærm ved login
- Fejl ved åbning af dokumenter eller visning af policer
Jeg får en fejlbesked om, at cookies er slået fra
For at kunne logge på Min virksomhed, skal du have sagt ja til cookies på tryg.dk.