Sundhedsforsikring for ansatte i DIF
Med Tryg Sundhedsforsikring kan du bl.a. få hjælp på et privathospital for en lang række sygdomme eller skader.
Med Tryg Sundhedsforsikring kan du bl.a. få hjælp på et privathospital for en lang række sygdomme eller skader.
Forsikringen omfatter alle fastansatte som arbejder min. 8 timer om ugen.
Når du får godkendt en behandling via din sundhedsforsikring, rådgiver vi dig samtidig om det bedst egnede behandlingssted til netop dit behov. I de fleste tilfælde henviser vi direkte til privathospitalet eller -klinikken, så du hurtigt kan booke tid til en undersøgelse.
Du får hurtig og nem adgang til undersøgelse og eventuel behandling.
Forsikringen dækker:
Du kan læse mere om vilkårene i forsikringsbetingelserne:
Betingelser for Tryg Sundhedsforsikring
Her kan du få akut hjælp efter en skade. Kontakt os døgnet rundt på
44 20 45 54, hvis du har brug for akut krisehjælp.
Når du har behov for akut psykologisk krisehjælp
Vi tager imod din anmeldelse og viderestiller dig til vores samarbejdspartner inden for krisehjælp. Er du for kriseramt til selv at transportere dig til psykolog, kører psykologen ud til dig.
Årsager der kan udløse krisehjælp
Følgende situationer er omfattet af forsikringen som årsager:
Telefonrådgivningslinjen StressStop er bemandet af stress-coaches med stor erfaring i at håndtere stress – hvad enten det drejer sig om samarbejdsproblemer, for stort arbejdspres eller udfordringer med at finde balancen mellem arbejds- og privatliv.
En tidlig og forebyggende indsats hjælper dig med at finde fodfæstet hurtigt igen.
Så snart, de første symptomer viser sig, anbefaler vi, at du tager kontakt til StressStop-linjen. Jo hurtigere, vi får mulighed for at hjælpe, jo bedre kan vi forhindre, at stress udvikler sig til en længerevarende sygdom.
Når du ringer til StressStop, finder vi sammen ud af, om du har brug for Rådgivning, eller om du skal i et egentligt behandlingsforløb.
Vi fokuserer selvfølgelig på at skabe løsninger for dig, der sikrer, at du ikke kommer i samme situation igen.
Ring til os på 39 17 89 84 mandag til fredag kl. 8-17.
Fysiske behandlinger
Du har mulighed for både at vælge behandling indenfor eller max. 12 behandlinger udenfor vores netværk.
Behandlingstyperne omfatter:
Medarbejderen skal altid anmelde skaden og få godkendt behandlingsforløbet inden det starter op.
Vær opmærksom på, at der kan være en egenbetaling, da vi aldrig dækker mere end den takst, der er aftalt med den offentlige sygesikring.
Med Tryg Vejviser finder vi den hurtigste og bedste vej til den rette behandling i det danske sundhedsvæsen - også i de situationer, hvor sundhedsforsikringen ikke dækker. Du kan fx få hjælp og vejledning om behandlingsmuligheder, det frie sygehusvalg og ventetider ved at ringe på 70 25 94 49.
Policenummeret på DIFs Sundhedsforsikring er 652 157 927.
Med Tryg Sund-appen kan du få adgang til din Tryg sundhedsforsikring, når du er på farten. Hent appen i App Store eller Google Play og log så på med MitID.
På Tryg Sundhedsportal kan du finde enkle og gode råd om fysisk og psykisk sundhed samt om et sundt arbejdsmiljø. Her kan du læse, finde øvelser og se videoklip om, hvordan man fremmer sin sundhed og støtter andre.
Du kan ringe til Tryg på 72 17 05 12 med oplysning om navn, adresse og cpr-nr., så giver vi dig et tilbud om at fortsætte sundhedsforsikringen som privat person.
Sygdomme/gener og følger af skader, der er opstået, symptomgivende og/eller diagnosticeret, før forsikringen trådte i kraft, er dækket, når forsikringen har været i kraft i 2 år. Dette gælder med undtagelse af punkt 3.1.1 Kroniske sygdomme.
Forsikringen dækker aldrig kroniske sygdomme, som er opstået og/eller diagnosticeret, før forsikringen er trådt i kraft.
Kroniske sygdomme er sygdomme, som læger vurderer som vedvarende, og som derfor ikke kan kureres.
Ved sygdom eller tilskadekomst, skal du kontakte din egen læge. Hvis din egen læge mener, der er et behandlingsbehov, vil du få en henvisning til behandling i det offentlige sundhedsvæsen. Denne henvisning skal du have for at gøre brug af forsikringen.
Du skal være opmærksom på, at al behandling skal godkendes af os. Har du brug for undersøgelse/behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, akupunktør, zoneterapeut, osteopat, øjenlæge eller øre-næse-halslæge, kræver vi ikke, at du skal forbi egen læge. Du skal dog stadig kontakte os for at få godkendt dit behandlingsforløb, inden behandlingen starter.
Forsikringen dækker frit sygehusvalg i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Tyskland. Du skal kontakte os inden, så vi kan godkende behandlingen.
Når en lidelse er konstateret som kronisk, kan du få behandling i op til 3 måneder fra diagnosetidspunktet.
Når du skal til en fysioterapeut og/eller kiropraktor, henviser vi dig til en behandler inden for vores kvalitetssikrede netværk.
Det sikrer høj kvalitet i behandlingen. Når du bliver behandlet gennem netværket, slipper du også for at lægge penge ud for behandlingen.
Har du særlige ønsker om en anden behandler, imødekommer vi dette. Du skal bare være opmærksom på, at dækningen så begrænses til 12 behandlinger. Hvis behandleren ikke har ydernummer, giver vi tilskud svarende til den gældende overenskomst for behandlere med ydernummer. Når dit handlingsforløb er færdigt, afregner du selv med din behandler og sender alle originale regninger til vores Sundhedsteam, der refunderer udgiften.
Nej.
Nej. Du skal altid sikre dig med en Rejseforsikring, inden du tager til udlandet.
Sundhedsforsikringen dækker, hvis du er kommet til skade eller er blevet syg i udlandet, og du ved hjemkomsten til Danmark fortsat har behov for behandling, der er omfattet af sundhedsforsikringen.
DIF betaler din Sundhedsforsikring. Som medarbejder skal du ifølge skattelovgivningen betale skat af den del af prisen for sundhedsforsikringen, der er relateret til fritiden. Til gengæld skal du ikke beskattes af prisen for en eventuel skade.