Ofte stillede spørgsmål

Generelle spørgsmål - få svar på dine spørgsmål her

Her kan du få svar på dine spørgsmål til bl.a. Tryghedsgruppen, fordele og rabatter, forebyggelse, anmeld skade, og Min virksomhed.

Ny erhvervskunde

Jeg overvejer at blive erhvervskunde i Tryg. Hvordan kommer jeg i gang?

Går du med overvejelser om at blive kunde, vil vi meget gerne høre fra dig. Kontakt os og få et tilbud på en eller flere forsikringer, eller få en snak med en af vores erfaren forsikringsrådgiver om, hvordan du kan få dækket dine behov.

Se hvordan du bliver erhvervskunde her.

Hvilke fordele har jeg som erhvervskunde?

​​​​​​Når du er kunde, kan du få rabat på en række af erhvervsforsikringer og adgang til fordele. Nogle fordele får du automatisk, andre kan du selv vælge til. Du kan læse om dine fordele her.

Er du Tryg Landbrug eller Tryg Landbo kunde, kan du finde dine fordele her:

Kan jeg få rabat som kunde?

Ja, som kunde har du mulighed for at få rabat på en række udvalgte produkter, der kan hjælpe dig med at forebygge skader i hverdagen.

Du kan se en liste over rabatterne her.

Jeg er spørgsmål til mine regninger og betalinger. Hvad gør jeg?

Har du spørgsmål til din regning, kan du få svar på de fleste af dine spørgsmål her.

Her kan du bl.a. læse om Betalingsservice, månedsbetaling, samleopkrævning og rykkere.

Om Tryg

Hvad er den årlige medlemsbonus og kan jeg få den?

Som kunde i Tryg er du også medlem af TryghedsGruppen, som er den største aktionær i Tryg. Derfor har du mulighed for at få bonus – typisk 5-8 %.

Hvis du er berettiget til bonus, kan du se din årlige bonus på Min virksomhed under ’Mine fordele’. Alle kunder der er berettiget til bonus, har modtaget direkte besked fra TryghedsGruppen i eBoks eller fysisk brev.

Du er dansk som forsikringstager i Tryg (med fast bopæl eller hjemsted i Danmark) medlem af TryghedsGruppen, og får bonus, hvis du opfylder bonusforudsætningerne.

Læs mere om bonus fra TryghedsGruppen

Hvordan behandler I mine oplysninger?

Hos Tryg gør vi os umage på at behandle dine personoplysninger med omtanke og respekt for dit privatliv. Du kan opdatere dit samtykke og læse mere om, hvordan vi behandler dine oplysninger ved at se vores persondatapolitik.

Her kan du se, hvordan vi behandler dine personoplysninger når vi kommunikerer til dig over bl.a. mail og telefon, når vi behandler skader eller opretter forsikringer til dig og når vi markedsfører produkter og bruger cookies. Du kan også kontakte os, hvis du har spørgsmål til, hvordan vi behandler dine oplysninger. Det gør du i bunden af vores side om persondatapolitik.

Hånd med dankort ved en computer

Hjælp likviditeten – skift til månedsbetaling 

Du kan skifte til månedsbetaling på mange af vores forsikringer, hvis du i dag betaler helårligt.

Det kan give dig penge tilbage på kontoen her og nu, hvor du har brug for dem. Samtidig får du en betalingsordning, der kan give luft i økonomien ved at dele dine udgifter op i mindre bidder.

Ring og hør mere på 44 20 64 28

Du kan ringe mandag til torsdag kl. 8-17 og fredag kl. 8-16.

Forebyggelse af skade

Hvad kan jeg selv gøre for at undgå skader?

Vil du gerne gøre en indsats for at minimere eller helt undgår skader? Vi har samlet en række gode råd til, hvordan du passer bedst muligt på din virksomhed. Du kan læse en række korte artikler om brand, indbrud, vejr, indeklima, IT-sikkerhed og landbrug-specifikke skader, så du kan være godt forberedt.

Få gode råd til, hvordan du selv kan forebygge skader her.

Har I særlige tilbud på produkter, der kan hjælpe mig med at forebygge skader?

Det har vi! Som kunde i Tryg kan du få gode tilbud på brandslukkere, DNA-mærkning, varebilsikring og vindueslåse.
Du kan også købe indeklimakort til en god pris, så du kan være opmærksom på, hvornår indeklimaet har brug for at blive justeret. Vi hjælper dig samtidig med termografering til dit landbrug, hvis du er en del af Tryg Landbrug.

Jeg har brug for hjælp til at forbedre min it-sikkerhed. Hvad kan jeg gøre?

It-sikkerhed er blevet mere vigtigt over de seneste par år - selv for mindre virksomheder. Især under corona epidemien har flere været udsatte grundet mere hjemmearbejde, hvor falske beskeder i phishing e-mails og SMS især har været flere. Vi har samlet en række forslag til, hvordan man kan arbejde sikkert hjemmefra.

Det er især det stigende antal af virksomheder, som tilbyder deres ansatte at arbejde hjemme, der har skabt en større risiko. Specielt når det kommer til phishing-mails og sms’er fra it-kriminelle. Derfor har vi samlet en række gode råd til, hvordan du sikkert kan arbejde hjemmefra. Du kan bl.a. læse om hvordan du undgår CEO-Fraud, og få gode råd til hvordan du sikrer din virksomhed digitalt.

Læs om it-sikkerhed her.

Anmeld skade

Jeg har en akut skade. Hvad gør jeg?

Du har mulighed for at ringe til os på vores akutnumre, hvis du har en akut skade, og har brug for rådgivning telefonisk.

Rejsehjælp 44 68 82 00 - Hvis du kommer ud for en skade eller ulykke på rejsen.

Døgnskade 70 11 20 20 - Ring og anmeld akutte skader eller anmeld online.

Vejhjælp 70 11 20 00 - Tryg Vejhjælp hjælper dig og dit køretøj videre ved motorstop.

Krisehjælp 70 26 06 70 - Ring til os i tilfælde af akut psykologisk krise.

Jeg vil gerne anmelde en skade. Hvad gør jeg?

Du kan nemt anmelde din skade her eller på Min virksomhed. 

Vi står klar til at hjælpe dig, når du har anmeldt din skade. Vælg din skadetype i overblikket og udfyld formularen. Så tager vi kontakt snarest muligt og hjælper dig hurtigt og sikkert videre.

Selvbetjening

Hvad er Min virksomhed?

Min virksomhed er vores elektroniske selvbetjeningssystem, hvor du nemt kan få et hurtigt overblik over din virksomheds forsikringer.

Her kan du bl.a. foretage ændringer, købe- og tilvælge dækninger samt finde oplysninger omkring dine policer og bonus. På Min virksomhed kan du også opdatere dine informationer og anmelde skader.

Er det første gang, du logger på? På denne side får du en hurtig og grundig introduktion til Min virksomhed.

Hvordan logger jeg ind?

For at logge ind på Min virksomhed skal du trykke på 'Min virksomhed' øverst i højre hjørne her på hjemmesiden.

Min virksomhed knap

Du kan logge ind på forskellige måder (du kan logge ind "Privat til erhverv", hvis du har fuld tegningsret i din virksomhed.):

  • Log ind med Privat NemID for virksomhedsejere
  • NemID Medarbejdersignatur
  • NemID med nøglefil
  • Brugernavn og kodeord (hvis du ikke har cvr-nummer).

Har du fået MitID Erhverv?

Vi er endnu ikke klar med MitID Erhverv. Indtil da skal du stadig logge ind med NemID medarbejdersignatur med nøglekort eller nøglefil.

Er du i tvivl om, hvad du skal bruge til at logge ind? Eller kan du ikke logge ind? Så har vi samlet en række gode råd og løsninger.

Hvad betyder det at være Digital Kunde?

Som Digital Kunde siger du ja til at modtage dokumenter og post digitalt.
Du siger ja til, at vi opbevarer virksomhedens forsikringspapirer digitalt. Du kan se dem på Min virksomhed.

Du får besked på mail, når der er nye dokumenter. Som Digital Kunde får du ikke nye dokumenter på brev.

Ønsker du at tilmelde dig Digital Kunde? 
Tryk på 'Profil' under dit navn i øverste højre hjørne.

Profil, min virksomhed

 

Vælg 'Ja' øverst på siden under 'Digital Kunde'. Husk at trykke på 'Gem ændringer'. Så er du tilmeldt som Digital Kunde. Du kan også se hvordan du tilmelder dig ved at klikke på videoen om dokumenter og post længere oppe på siden

Digital Kunde - Min virksomhed

Post i e-Boks
Hvis du har tilmeldt din virksomhed post fra Tryg i e-Boks, vil du kunne se de samme dokumenter begge steder. Ønsker du at til- eller framelde dig post fra Tryg i e-Boks, skal dette ske på e-boks.com.

Jeg oplever problemer med at logge ind. Hvad gør jeg?

Der kan være forskellige grunde til, hvorfor du ikke kan logge ind på Min virksomhed. 

Har du allerede skiftet over til MitID Erhverv, skal du fortsat logge ind med dit NemID. Vi er vi nemlig ikke klar med MitID endnu. 

Mulighed for log ind med dit private NemID - Hvis du har fuld tegningsret, eller repræsenterer en forening, kan du bruge dit private MitID til digital selvbetjening på vegne af virksomheden eller foreningen. 

Læs mere om log ind her

Hvordan får jeg udstedt mit transportcertifikat?

Du kan få udstedt dit transportcertifikat ved at logge ind på Min virksomhed. Er det første gang, at du logger på, kan du på denne side få en hurtig og grundig introduktion.

Ved at klikke på den enkelte transportforsikring, som du ønsker et certifikat til, og herefter klikker på 'Udsted transportcertifikat' helt ude til højre, finder du den formular, du skal udfylde for at modtage beviset.

Min virksomhed, Tryg

nemt overblik på Min virksomhed

Skal du tilføje nye medarbejdere til din forsikring? Eller vil du udskrive et transportcertifikat? Du kan klare det meste online ved at logge ind på Min virksomhed.

Her kan du bl.a. få overblik over aktive og ophørte forsikringer, følge en anmeldt skade og se beløbet på din eventuelle bonus. Det er også på Min virksomhed, at vi sender beskeder til dig.

Læs mere